Leon Meijer's persoonlijke weblog

Vakantie 3.0 2010

Wie vakantie heeft moet er van genieten en zoveel mogelijk leuke dingen doen in de meestal korte tijd! Welkom bij LMeijer's vakantie 3.0, waar 4.0 al in BETA fase geplanned is haha:P

Goed, ehm oke je kunt je vakantie leuker beginnen maar ik begon deze week vakantie met een bezoek aan de tandarts op vrijdag 20 augustus 2010.
Bij de tandarts was alles oke, moest wel 30 min in de wachtkamer zitten maar ach, tog vakantie!
Vrijdagavond heb ik nog ff geskate en we zijn nog bij Opa en Oma geweest was wel gezellig.

Zaterdagochtend vroeg op om kwart voor 9 op het station wachten op de trein naar Tiel om daar Malou op te halen, we hebben in Tiel nog even een petje gekocht in het sportwinkeltje waarna we richting Eindhoven zijn gegaan. Allereerst naar haar ouders thuis, die waren op vakantie, we hadden even geskate daar in de buurt en van het lekkere zonnetje genoten, na het skaten zijn we nog bij de oma (moeders kant) van Malou geweest, even wat gekletst en gedronken daarna zijn we naar de zus van Malou gegaan, daar hebben we eerst ff zitten chillen en daarna ben ik met Malou boodschappen te gaan doen, we hebben salade gemaakt met vanalles erin, ehm... geitenkaas, feta, olijven, komkommer, cherry tomaatjes, zilvertuitjes, kechunoten (vergeet ik iets?) en 2 soorten sla, lekker goed gevuld dus! Na het avondeten moest de zus van Malou werken en zijn wij even op de laptop wat afleveringen van de commedie Kinderen geen bezwaar gaan kijken, en savonds/snachts nog de DVD "Komt een vrouw bij de dokter" gekeken. Rond een uur of 3 denk ik lagen we opbed maar slapen konden we nog niet, dat werd een paar uurtjes later, we hebben de zus van Malou rond 4en nog thuis horen komen. Er was daar ook een jong poesje van ik geloof 3 maanden, Belle (ff belle met belle:P) heet ze, echt heel lief! Zondags zijn we rond de middag weer terug gegaan richting Malou d'r huis en hebben weer ff geskate maar uit het niets verpeste een kleine regenbui het skaten, nouja toen maar terug gegaan en naar de opa en oma (vaders kant) gegaan, daar hebben we (zelfgemaakte) friet gegeten was ook gezellig!

Zondagavond weer terug van Eindhoven naar Tiel waarvanaf ik met een 2 en half uur duurende Valysrit ben vertrokken naar ehm... Groede - Zeeland om daar het 2de deel van vakantie 3.0 te vieren! Zoals te lezen in de blog Duitsland 2010 zijn mijn ouders ditjaar 25 jaar getrouwd, dat is al gevierd in Duitsland maar de echte trouwdatum is op 23 augustus! En zo viavia konden ze een huisje (soort charletje) voor een weekje huren in Zeeland. Toen ik daar rond kwart voor 12 aankwam was het nog ff zoeken maar onspap kwam d'r al aanlopen nadat ik ff gebeld had;), heb ik ff wat gedronken en bijgepraat over het afgelope weekend.

Op maandag zijn we naar Belgie gegaan, naar een of ander chocolademuseum/fabriek iets "Choco Story" was opzig wel leuk allemaal dingen van chocola yumzzz, er werd ook nog verteld hoe dat blijv. figuurtjes gemaakt worden, was wel interressant.
Omdat blindjes gratis waren (ja slechtziende ook;)) heb ik maar een T-shirt gekocht met daarop "I love chocolate" nou dat valt nou ook wel weer mee, maarja je hebt de tekst niet voor het uikiezen tog:P.

Savonds zijn we uit eten geweest aan het strand, ivm de trouwdag, het etentje hadden mijn zus en ik kado gedaan. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat het niet echt upperclass eten was, nouja dat was het eigenlijk wel alleen smaakte het gewoon niet zo top! Maar niet zeuren, nouja wel zeuren maar gewoon opeten;).
Savonds nog over het strand gewandeld, heerlijk weertje alleen jammer van de hoge windkracht maar dat mag de pret niet drukken.

Jaaaaaa en dan moet het er maar is van komen! let's go to the sea! Lekker bakken in de zon was er niet bij, bakken in de zon wel maar je kreeg er gratis een zandstormpje bij maar ook dat mag de pret niet drukken en ik heb heerlijk even in zee gezommen want daar ga je immers tog voor naar zee of niet dan?! Het water was eigenlijk lekker, niet koud (in Scheveningen toen met malou was het water kouder).

Savonds na het avondeten nog ff chillen en beetje gekaart!

Woensdag zat het er voor mij alweer op! We zijn met de veerpont (veerpontje = t of veerponden = d? ach boeie:P ga maar even weg met de spellingscontrole) naar Vlissingen gegaan, daar op een terrasje even een drankje gedaan en toen ben ik begonnen aan een lang durende treinreis van Vlissingen naar Tiel ik had nog een Meereiskaart van de Spoordeelactie van de NS, deze heb ik niet gebruikt als meereiskaart maar als 2-1 overganskaart dus kon ik lekker eerste klas reizen, in Den Bosch heb ik nog even een stop gemaakt om wat te eten, ik was de op maandag gekochte donuts namelijk in Zeeland vergeten, oeps! Toen had ik nog teveel tijd over en ben ik maar omgereisd via Utrecht CS naar Tiel daar ben ik even bij Malou geweest voor 'n uurtje we zijn ff buiten geweest was wel gezellig, ook even de plannen voor het komende weekend gemaakt. Savonds weer verder / terug naar Ermelo met de trein daar aangekomen regende het een beetje, bah! Nog even op skype gehangen met Luda uit Rusland die had mij blijkbaar toegevoegd op skype dat was wel gezellig! Toen maar is naar bed om uitgerust te zijn voor het 3de deel van vakantie 3.0 2010! Het was namelijk alweer een tijdje geleden dat ik bij Johannes in Bedum ben geweest dus hadden we afgesproken dat Johannes donderdag naar Ermelo zou komen tot en met zaterdag. Johannes had geen vertraging en was hier rond tien voor half twee.
Helaas was het weer klote weer (heb je de halve week mooi weer, kom je in Ermelo krijg je klote weer, nee lekker:P). We hebben boodschappen gedaan, en smiddags maar een beetje muziek geluisterd, achter de pc gezeten en gepraat, er was buiten niet veel te beleven met het slechte weer. We hebben savonds taco's gekookt/gegeten was wel lekker, Johannes had het nog nooit op, en ditkeer heb ik niet mijn fikken verbrand aan de oven, en ook geen taco-schelp in de fik gestoken het ging een keer goed:P.

Na het avondeten was het niet meer aan 't regenen dus zijn we een stukje gaan lopen buiten, langs het 3luik, sonneheerdt en de hei.
Daarna bij mij thuis nog even een biertje gedronken en hebben we 't nog vrij laat gemaakt. De volgende dag zijn we smiddags bij Fons geweest, die had Johannes al lang niet gezien (door de afstand enzo he;)) daarna zijn we naar de Boni gegaan om ff wat te drinken te halen (van dat vele lopen krijg je dorst :-P).

Savonds gegeten bij snackbar 't Hoekje en na het avondeten nog ff op msn gezeten met Malou die ook nog belde dat ze haar Valyspas kwijt was, en tog echt een valys rit nodig had van Tiel naar Ermelo, ze had al gebeld maar op postcode zou het systeem vastlopen zei de mevrouw bij de valys (taxi) toen heb ik nog ff gebeld en toen kon het na lang zoeken naar de juiste persoon wel, gelijk maar het pasnummer gevraagd en dat ge-sms-t naar Malou zodat het tog mogelijk was om de valysrit te krijgen.

Die avond nog ff gaan lopen om voor Johannes een treinkaartje te kopen, ik had nog een 2-1 kaart over maar die had hij zelf ook al dus kon ik die van mij houden;).
We hebben nog een aardig eindje omgelopen, daarna nog een biertje gedronken en optijd gaan slapen. Zaterdagochtend zou Malou rond tien uur hier zijn maar er was iets "loos met de valysrit" die bleek het verkeerde telefoonnummer te hebben en bij ... deden ze de deur niet open dus dat schoot niet op! Om half 1 kwam daar dan tog de taxi in Ermelo aan, heel toevallig had Malou dezelfde chauffeur die mij die zondag naar Groede had gebracht;).

Het was een wisselvallig dagje qua weer! regen, zon, regen, zon.... we zijn ff de stad in gegaan met z'n 3en bij allerlei winkeltjes geweest en er was een of andere stomme markt in het dorp, aan de waterafvoer mogen ze hier op straat ook wellis wat doen, dat ding kan echt geen hoosbui aan! pffff... Nog boodschappen gedaan bij AlbertHeijn en de Supercoop en savonds gegeten;) Na het avondeten is Johannes naar huis gegaan, hij wilde zondag graag nog een dagje rustig aan doen, toen we op 't station kwamen zagen we ook dat er een nieuw bord geplaatst was voor vertrektijden (het was mij al opgevallen dat de oude weg waren) echt die 2 borden die er hingen waren PERFECT te lezen, blauwe grote letters op witte achtergrond (Na even navraag aan 3 anderen inderdaad een WITTE achtergrond en niet blauw zoals sommige beweren, nou kleurenblind ben ik nog niet:P). Dussss in iedergeval dus dat bord is niet te lezen dus klom LMeijer er maar is even in om te zien hoeveel vertraging Johannes z'n trein zou hebben (+5 minuten) de trein kwam tog optijd en Malou en ik hebben Johannes op de trein gezet.

Nadat Johannes was vertrokken heb ik met Malou een paar potjes gekaart ow dat hadden we smiddags ook nog ff met Johannes gedaan tussen de buien door nou eigenlijk tijdens de buien tussen de zonneschijn door :-P.

Na het kaarten zijn we nog ff naar de Twins gegaan om wat te drinken, het is tog zaterdag? JA waarom is het dan zo rustig?! er was echt geen mens te bekennen, verrekte rustig op het terras en binnen was ook bijna niemand, Meijer, L krijg nog ff een beetje koppijn en ik werd "een beetje misselijk!" :-P maar alles kwam goed en nog ff naar Toppers geweest maar daar waren allemaal van die "kleuters" dus daar weer snel weg, om 10 voor 1 nog net de Twins in maar daar was het nogsteeds rustig dus ook daar waren we weer snel weg. Toen hebben we er maar een nachtelijke wandeling over de Ermelose hei van gemaakt (wel even op de fiets erheen) toen we aardig laat thuis kwamen begon het te gieten dus net optijd thuis! Grappig om te zien dat je dan ineens mensen over straat ziet rennen voor de regen:P.

Nou vrij laat dan tog maar is gaan slapen, wat niet echt lukte, weer vroeg wakker maar tog uitgeslapen tot een uur of 11 en om 10 voor 12 met de trein naar Eindhoven gegaan, daar zijn we naar Malou haar ouders gegaan die intussen terug waren van een geslaagde vakantie in Frankrijk.
We hebben daar ff TV gekeken en bijgepraat, daarna nog bij haar oma (moeders kant) geweest en savonds gegeten weer bij Malou thuis, tijdens het eten was het weer afgelopen met het droge weer (het was tog de hele zondag droog! In Eindhoven dan;)) we zijn toen weer optijd vertrokken naar Tiel, helaas met een half uurtje vertraging want er was 'n seinstoring tussen Utrecht CS en Geldermalsen dus de stoptrein uit Utrecht (naar Tiel) had eerst 10, toen 20 minuten vertraging, en het was me toch koud geworden!!! pfuu. Malou teruggebracht naar Tiel en nog ff een netwerkkabeltje aangesloten maar de verbinding werkte nog niet (geen signaal). Op de trugweg ook nog wat vertraging gehad maargoed zat droog en warm in de 1ste klas van de trein met mijn laatste 2-1 overganskaart die we de hele zondag konden gebruiken in combinatie met de begeleiderskaart en OV-kaart.

Savonds ben ik maar optijd (naar omstandigheden:P) gaan slapen. En zo was deze kort maar krachtige vakantie weer voorbij!

Gezellig dat Johannes en Malou er waren, gezellig in Zeeland, bij Malou haar zus en ouders, opa, en oma's.

Wanneer kom 4.0 dan? Ergens richting 't einde van het jaartje ;-).

Ow je wil foto's zien? Nou die zijn er hier en daar wel gemaakt maar ik heb ze nog niet dus wat ik kan krijgen zal ik later nog op de blog plaatsen!

De groeten! LMeijer volgende week maaris rustig aan doen?...